Verzenden & retourneren

Wij versturen onze goederen met DHL in Nederland en met Postnl / DHL/Bpost naar België, voor andere Europese bestemmingen kan dit verschillen. 

Retouradres:
SimbaShop.NL
Rivium Oostlaan 31
2909 LL Capelle aan den IJssel

Onze algemene leveringscondities zijn:

Uitleverdagen in Nederland van maandag t/m zaterdag.

In het Vlaamse deel van België wordt er uitgeleverd van dinsdag t/m zaterdag.
In het Waalse deel van België wordt er uitgeleverd van maandag t/m vrijdag.

Verzendkosten
€ 5,95 Nederland boven de € 60,00 vervallen de verzendkosten. 
€ 6,95 België en Duitsland boven de € 60,00 vervallen de verzendkosten. 

Afhalen:
Producten afhalen valt binnen het servicepakket van SimbaShop.nl. Belt u ons gerust voor de mogelijkheden, 010-7370712.

Additionele kosten bij zendingen buiten de EU zijn voor rekening van de klant. 

Let op! De verantwoordelijkheid van het verzendadres ligt geheel en al bij de consument. SimbaShop is niet verantwoordelijk voor een foutief ingegeven adres.


Retourneren/Herroepingsrecht
Indien u niet 100% tevreden bent over één van de bij SimbaShop.nl aangeschafte producten kunt u deze, zonder opgaaf van reden, ruilen of retourneren binnen 14 kalenderdagen na aanschaf, vermits het product in originele en onbeschadigde staat verkeert en indien mogelijk in originele verpakking. Na aanmelding van het retour heeft u nog 14 kalenderdagen om het aangemelde product te retourneren aan ons adres. SimbaShop.nl mag u wel vragen naar de reden van retournering of ruiling.

SimbaShop.nl vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door SimbaShop.nl in rekening gebracht, voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de ondernemer aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot SimbaShop.nl het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt. SimbaShop.nl gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De administratiekosten van terugbetaling zijn kosteloos voor de consument. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product. 

Retourzending is altijd voor rekening en risico van de verzender, tenzij vooraf anders overeengekomen. Bewaar uw bewijs van retourzending, totdat u het aankoopbedrag heeft ontvangen. Het pakket dient in degelijke verpakking verpakt te zijn en voldoende gefrankeerd te zijn. 

Alvorens u het te retourneren artikel aan ons verzendt, dient u het in te pakken in een verzendzak of doos. Alle te retourneren goederen dienen zoveel mogelijk in de originele verpakking geretourneerd te worden.

Dekbedovertrek, hoeslakens, strandlakens en ander textiel kan alleen geretourneerd worden indien deze ongewassen, compleet en als nieuw worden geretourneerd.

Behangrollen worden alleen retour genomen, indien de behangkoker zorgvuldig is ingepakt in de door SimbaShop gebruikte verzenddoos of een andere passende overdoos. Er mogen op de buitenzijde van de behangkoker geen stickers of verzendlabels worden geplakt. Indien dit wel het geval is, wordt het retour afgekeurd.

Een retourzending wordt niet geaccepteerd indien:

  • Goederen beschadigd zijn
  • Zending niet is aangemeld
  • Goederen niet meer verkoopbaar zijn
  • Goederen gewassen zijn
  • Goederen gebruikt zijn

Klachtenprocedure
Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over onze dienstverlening, zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, reguliere post en/of telefonisch.

Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.

Onze gegevens:
SimbaShop.nl
Rivium Oostlaan 31
2909 LL  Capelle aan den IJssel
T: +31 10 7370712

Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.
Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.

Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar SimbaShop.nl bij aangesloten is. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

 



You are using a really old version of
Internet Explorer, click here to upgrade your browser.
x